روش های حرفه ای جستجو در گوگل| جستجوی گوگل
مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
روش های حرفه ای جستجو در گوگل| جستجوی گوگل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:35

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
www.hamgampc.ir    


آموزش روش هاي حرفه اي جستجو در گوگل

حتما براي شما پيش آمده است که بخواهيد مطلبي را در اينترنت جستجو کنيد. اغلب افراد از موتور جستجوي گوگل براي اين امر استفاده مي‌کنند. کارايي و بهينه بودن موتور جستجوي گوگل بر همگان ثابت شده است. در اين مطلب چند روش کاربردي را با هم مي‌بينيم که به کمک اين روش‌ها مي‌توان، بهتر و سريعتر به مطلب مورد نظر دست پيدا کرد.
جستجو از يک سايت مشخص:

اگر مي‌خواهيد يک مطلب را در سايت خاصي جستجو کنيد پس از عبارت خود بايد از کلمه کليدي site استفاده کنيد. براي مثال فرض کنيد کلمه telegram را مي‌خواهيد در سايت hamgampc.ir جستجو کنيد براي اين کار بايد مقدار زير را در نوار جستجو بزنيد.

telegram site:hamgampc.ir


بهره بردن از کوتيشن “ ” :

با کمک گرفتن از کوتيشن و قرار دادن متن در داخل کوتيشن، گوگل متوجه مي‌شود که شما دقيقا دنبال همان عبارت مشخص هستيد و فقط آن عبارت را در نتايجي که پيشنهاد مي‌دهد، مي‌آورد.

 
پيدا کردن سايت‌هاي مشابه:

فرض کنيد که شما از يک سايت براي مثال hamgampc.ir هر روز ديدن مي‌کنيد و دوست داريد بدانيد آيا در فضاي اينترنت سايتي مشابه سايت‌هاي محبوب شما وجود دارد؟ براي اين کار به راحتي با استفاده از کلمه کليدي related مي‌توانيد سايت‌هاي مشابه را پيدا کنيد.

related:hamgampc.ir

مشاهده نتايج جستجو در يک فرمت خاص:

يکي از مشکلات کساني که از گوگل استفاده مي‌کنند اين است که گاهي اوقات بدنبال يک فايل PDF هستند اما با رفتن به نتايجي که گوگل پيشنهاد مي‌دهد. وارد سايت‌هايي مي‌شوند که همش تبليغ است و به هدفشان نمي‌رسند. در اين موارد مي‌شود از کلمه کليدي filetype استفاده کرد. براي مثال براي پيدا کردن pdf هاي داده کاوي بايد عبارت زير را جستجو نمود.

داده کاوي filetype:pdf

بهره گرفتن از * :

گاهي پيش مي‌آيد جمله يا بيتي را مي‌خواهيم جستجو کنيم اما همه‌ي جمله را نمي‌دانيم. در اين موارد براحتي به جاي کلمه‌اي که نمي‌دانيد ستاره بگذاريد براي مثال : خريد لپ تاپ * ايسوس. و گوگل منظور ما را متوجه مي‌شود و با توجه به کلمه‌هايي که داده شده است جستجو را ادامه مي‌دهد.

با همين موارد ساده و کاربردي مي‌توانيد تا حد زيادي هدفمند در گوگل جستجو کنيد و هر چه سريعتر به هدف خود برسيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: